Stegen i e‑tjänsten
- Språk och provort
- Ordnings- och sekretessregler
- Begränsat antal försök
- Dina uppgifter
- Bindande ansökan
- Val av betalningssätt
- Sammanställning av ansökan och skicka in
- Betalning (om du har valt att betala direkt i e‑tjänsten)
- Signering
- Bekräftelse på din ansökan
Om du behöver pausa e‑tjänsten
Om du behöver göra en paus när du fyller i e‑tjänsten så kan du spara redan ifyllda uppgifter genom att klicka på spara. Tänk på att efter 60 minuter av inaktivitet så loggas du ut av säkerhetsskäl. De uppgifter som du inte har sparat behöver du då fylla i på nytt.
Skyddade personuppgifter
Har du skyddade personuppgifter? Då ska du inte använda vår e‑tjänst eller skicka in ditt ärende med e‑post. Ring i stället till oss på tolk- och translatorsenheten på 08‑700 08 40 så får du information om hur du lämnar in din ansökan. Våra telefontider
Läs om hur vi hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har
Du måste ha en svensk e‑legitimation för att använda e‑tjänsten
Du kan inte använda e‑tjänsten med utländsk e‑legitimation. Om du saknar svensk e‑legitimation: Kontakta oss på e‑postadress tot@kammarkollegiet.se eller telefon 08‑700 08 40. Våra telefontider