I den här e-tjänsten kan du ansöka om ersättning ur resegarantin. På Kammarkollegiets webbplats kan du läsa mer om vad som gäller för att kunna ansöka om ersättning.
Läs mer på kammarkollegiet.se
Innan du börjar fylla i e-tjänsten, förbered dig genom att:
- ha en giltig e-legitimation
- kontrollera att det inte gått längre tid än tre månader från det att det stod klart att hela eller delar av din resa inte kunde genomföras av reseaktören
- ha en e-postadress dit vi kan skicka en bekräftelse
- ha ett clearingnummer och kontonummer till den bank där vi kan sätta in ersättningen. För utländska bankkonton behöver du ha IBAN-nummer och BIC-kod.
Dokument du ska ladda upp i e-tjänsten
- kvitton eller kontoutdrag
- resehandlingar, till exempel bokningsbekräftelse
- eventuellt övriga dokument
Behöver du pausa e-tjänsten
Om du behöver göra en paus när du fyller i e-tjänsten så kan du spara redan ifyllda uppgifter genom att klicka på spara. Tänk på att efter 60 minuter av inaktivitet i e-tjänsten så loggas du ut av säkerhetsskäl och de uppgifter som du inte har sparat behöver du fylla i på nytt.
Har du sparat ett påbörjat ärende i en e-tjänst?
För att återuppta ditt sparade ärende vid ett senare tillfälle loggar du in på Min sida.
Vår hantering av personuppgifter i e-tjänsten
Läs om hur vi hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har